Alla inlägg under augusti 2008

Av Rosa - 26 augusti 2008 17:22

Det har vært en litt tung og annerledes dag. Forrige helg fikk vi vite at mamman til en av 11åringen vårs tidligere klassekompis hadde gått bort. Det sier seg vel selv at det var så altfor tidlig... Idag var det begravelse, og det var helt fryktelig. Ikke sånn sett...det var en nydelig seremoni. Personlig og flott, men desto mer trist....

Av Rosa - 24 augusti 2008 10:56

Det har blitt en travel helg. Veldig koselig og fin, men har nesten ikke vært hjemme. På fredag var jeg i sverige, kom hjem på ettermiddagen, og gjestene vår hadde ikke dratt enda. De hadde fått tilbud om å være med på telttur på langøyene i oslo, så da var det å finne fram soveposer og underlag. Litt misunnelig ble jeg da ; ) hadde vært så koselig å sovet ute, men kanskje en annen gang...

Mannen min kjørte dem inn til oslo, mens jeg lagde middag hjemme... Det ble kyllingfilet og ris til barna


...og scampiform og ris til oss voksne. Ungene syns ikke scampi er så stor stas ; )


Det ble tidlig kveld, men det var helt greit...trengte å sove litt faktisk.

Igår, på lørdag, vant vi jo OL gull i håndball!!!!! Dødsbra, og jeg blir så sliten av å spille OLfinale, he he...bare litt over middels engasjert!!


Så fort kampen var over, kjørte vi ungene til barnevakten, også tok mannen og jeg toget til oslo. Vi var i tv-studio på innspilling av Ylvis møter veggen...

...kjempemorsomt!! Det dreier som om to lag som skal lage positurer av kroppene sine, for å komme gjennom veggene og ikke falle i vannet : )

Sikkert sett det på Youtube!


Etterpå gikk vi for å spise middag, vi spiste på en restaurant som lå i Hotell Cæsar bygningen, husker ikke hva restauranten het...men veldig god mat.

...spiste kveite...mmmm får vann i munnen igjen nå...

Det er så mye fine motiver i oslo, blir litt sånn bonde i byen når jeg er der, for jeg har lyst til å ta bilde av alt. Nå var vi sammen med noen som bor der, og de ser kanskje ikke helt den samme sjarmen i alt, men men, veldig forståelsesfulle er de da ; ) ; )


Dette er "utsikten" fra bordet mitt i restauranten...

...ble kanskje ikke det beste bildet jeg har tatt noen gang men...

Også gikk vi forbi masse butikker som jeg skulle vært inne i, men nå var de stengt og alle fikk jeg ikke tatt bilde av heller...sånn som ruth66, Rafens...og noen til. Men her er butikken til Finn Schøll...jeg må innrømme at jeg vindus shoppet litt der og for noen fantastiske roser som sto rett innenfor døra...!


Hviken stemning det er i byen sånn på en lørdag ettermiddag. Vi satte oss midt i Karl Johan og tok et glass vin og en øl. Trommer i bakgrunnen, yrende folkeliv, fantastisk vær, åååå det er så deilig.

Her er litt stemningsbilder...







Av Rosa - 24 augusti 2008 10:25

Det ble en lang tur på byen igår ; ) men nå skal det gjøres ingenting en liten stund...


Av Rosa - 22 augusti 2008 08:20

Det er deilig med fredag og fri. Cafe latte og blogging sånn på morgenen, uten stress og mas...nyter

Om en liten stund kommer venninnen min med minstemann som skal være her en liten stund, og så skal hun og jeg kjøre til Sverige og handle litt..

Det er så koselig, da løser vi verdensproblem og litt mindre problem, hvis det skulle være noen ; ) og ler masse. Denne gangen skal vi IKKE kjøpe for mye på systembolaget, selv om forrige runde gjennom tollen har gitt oss mang en god latter i etterkant...

Av Rosa - 21 augusti 2008 19:31

Det har virkelig vært en begivebhetsrik uke. Det har vært masse nytt og spennende på jobben, som sikkert er grunnen til at jeg er totalt utslitt nå. Følte at jeg ikke orket å gå til bilen engang da jeg var ferdig for dagen i dag. Men så er det helga for meg nå også, så det er greit... : ) En fredag fri er en perfekt fredag og helg.


Vi fikk overraskende besøk i går av familie nordfra og det er så koselig. Snuppa var derfor hjemme fra barnehagen i dag og koste seg med dem. Trur det har vært en toppen dag. Alt har vært på etter de minstes ønske : ) Hoppe på trampoline, bade i badekaret inne hos bestemor midt på dagen, tur til lekeplassen, være med og lage middag og så til slutt bake egen sjokoladekake ; )...som vi har spist nå til kvelds...


Med en kaffe til selvfølgelig : )


OL

Av Rosa - 21 augusti 2008 08:29

Fy søren for en vannvittig spennende kamp!!!!!!!!!!!!!! Men det gikk Norges vei...Nå går vi for gull : ) : ) : )

Av Rosa - 19 augusti 2008 19:42

Hadde 5 ubesvarte anrop på telefonen på jobb istad...det var eldstemann, og når jeg ringte han opp sier han at var VELDIG viktig. Det var veldig viktig istad, og det var viktig nå og det er viktig i morra!!! : ) Kan du tenke deg hvor viktig det var for ham...? Fikk litt dårlig samvittighet da, for at jeg hadde telefonen på lydløs.

Det gjaldt kaninen! Den hadde rømt : ( De hadde hatt stor leteaksjon hjemme, og nå lurte han på om jeg kunne hjelpe han med å henge opp plakater. Så klart!!! Plakater må til, kunne jo hende at den ikke hadde nådd skogen enda...

...og helt utrolig, men vi trengte ikke plakater : ) De fant den igjen.  Telefonen ringte igjen etter bare en halv time...og nå sto den ikke på lydløs...og nyheten var god : )



....de fant den under sofaen...inne... ; )

Av Rosa - 19 augusti 2008 07:53

: ) nå er det så vidt jeg rekker å lage meg latte om morgenen... Men det går seg forhåpentligvis til etter hvert. Jobbet til seint i natt, og måtte sette bokbind på noen bøker for eldstemann. Orket ikke for 4klassingen i natt, så det ble nå på morgenen...puh...

Hadde tilogmed satt på vekkeklokka på 6 idag, for å se håndball i OL. Norge_ Sverige : ) : )

HEIA Norge!!!!! De vant! Selv om jeg skrudde av klokka og sov til 7 ; )

Men nå er det semifinale neste...den skal jeg se...uansett når på døgnet den måtte gå : )


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards