Alla inlägg under maj 2009

Av Rosa - 31 maj 2009 09:36

 Det er flotte dager og kvelder nå. Nydelige farger på himmelen om kvelden. Og jeg er jo fortsatt ganske så fascinert av månen...selv om den ikke var full.


Syns kanskje ikke at vi fikk fram fargene som de faktisk var...

Jeg satte mannen til å fotografere ut av bilvinduet mens vi kjørte, fordi himmelen var så flott!!!

Og etter litt kveldskos på terrassen ble det ganske mørkt og månen ble klarere. Syns for en gangs skyld det ble et ganske bra bilde av den.

Av Rosa - 30 maj 2009 08:43

Hadde en veldig koselig kveld i går med bursdag hos mamsen...med reker og blåskjell og kreps og krabbe : ) Nydelig! Og når vi kom hjem her igjen utpå kvelden, inntok jeg og mannen terrassen med hvert vårt glass med rødvin og bare nøt at vi ikke trengte å stå opp tidlig i dag...

Det er forresten ikke helt sant da, for han har allerede reist ut på golfturnering, så litt tidlig opp måtte han jo da. Men det er vel i aller høyeste grad frivillig, og da gjør det ikke så mye å stå opp ; )

Jeg listet meg også ut av senga tidlig, for ikke å vekke snuppa. Så latten og frokostblandingen ble inntatt ute...litt småkjølig, men det ser ut til å bli en aldeles strålende dag : )

Litt planlegging står på tapetet nå...blir fullt hus her i kveld med grillmat og gode venner. Bare fordi vi hadde lyst...også kan vi jo feire at mannen og jeg har bryllupsdag i tillegg : )

Det var en like flott dag for elleve år siden også...med skyfri himmel og strålende sol. Dagene før og dagene etter regnet det....så snakk om å være heldige med dagen vår.

Ha en flott sommerdag idag : )

Av Rosa - 28 maj 2009 21:08

Har hatt en utrolig spennende dag på jobben i dag...og det gjør at jeg mister litt piffen når jeg kommer hjem. Har stått opp før fuglene synger også, så det er klart at det kan jo også ha noe med trøttheten å gjøre ; )


Har vært en tur på en venninnes Marked i ettermiddag og kveld...men NÅ er det sofaen og heklepinnene som kaller. Tror jeg har nevt det før, at jeg holder på med ikke mindre enn fire lappetepper på èn gang...

Så da tenker jeg at jeg ikke fortsetter på noen av dem i kveld : ) Hekler heller noen blomster jeg tror jeg... ; )

Av Rosa - 28 maj 2009 20:53

Nå er de blitt 4 uker : ) Og de begynner å bli veeeldig fine...

Hils på Ronaldo : )

...dette er Flekken... Hun er litt skeptisk, til det meste foreløpig...

Kattemor Prikkeline, som gjør unna en liten kattevask...

Kan nesten ikke se meg mett : )

Og dette er Lucky...se så sur han ser ut ; )

Skikkelig sur...og han har begynt å frese tilogmed. Hyggelig fyr...

Av Rosa - 24 maj 2009 20:19

Bare man gjør det til en konkurranse...(og premien er penger)...er det utrolig hva man kan få ungene til å gjøre ; )

...spenningen er til å ta og føle på...hvem klarer flest sokkepar..?? ; )

Av Rosa - 24 maj 2009 09:23

...ble brukt til veldig mye forskjellig ; ) Startet med å sikle etter nye hekleprosjekter...som dette!!

Et sjal FULLT av farger. Det er bilde og beskrivelse i det siste Familien. Men det ble ikke til at jeg begynte på noe nytt. Jeg holder tross alt på med FIRE andre heklepledd!! Så da heklet jeg i stedet noen store blomster..he he. Gjøre ferdig er fortsatt ikke helt min greie : )


Her bruker det jo å være ganske fullt hus...men i går var det bare meg og ungene hjemme. Alle andre var ute på tur. Gutta har hatt en fetter på overnatting siden fredag, så da blir i grunn snuppa litt utenfor. Så da var det litt sysselsetting av henne da. Sykkeltur og bollebaking...

Og som den ekte vertinne hun er...serverte hun nystekte kanelboller til gutta som holdt på med trehytte i hele går.


Sola tok tak den igår. Merket ikke vinden i det hele tatt utpå dagen.....og jeg kunne sitte i bikini og kjenne at det brant. DEILIG!!!

Men utpå ettermiddagen tok jeg meg endelig sammen. Jeg blir sur og stressa av ROT. Sikkert ingen som kjenner meg som trur meg ; ) men det er HELT sant. Bare spør mannen min : )

Så jeg tok meg sammen...og tok rom for rom.

Begynte med hobbyrommet mitt...som i grunn hadde blitt et oppbevaringsrom for alt som ikke hadde noen plass. Nå har alt det som ikke hadde noen plass havnet i søpla!! Og det er igjen mulig å bruke rommet til det det var tenkt til. Må forresten sette i gang å lage noen konfirmasjonskort. Det er vel tida for det nå ...

Kjøkkenet gir meg magesår en vakker dag ; ) Tenk at det kan være så vanskelig å sette pålegget tilbake i kjøleskapet og tørke av benken etter seg..? Jeg kan ikke fatte det, og det blir en del kjefting av det. Men det preller av gitt... Men så syns de det er fint når det er sånn som nå de også...ungene altså : )

Hele første etasje tok jeg...så i dag har jeg bare resten igjen ; ) Altså andre etasje...


Også til slutt et lite gullkorn fra den lille utspekulerte gode ni-åringen min: )

Det ble en del kjefting i går. Mas fra ungene...rotete hus og generellt et litt sånt ampert humør ; ) Og da jeg for 17000de gang ba dem roe ned til kvelden...og de fant ut kl halv ti at de MÅTTE se en film...og jeg kapitulerte og sa at ok, legg madrassene i tv-rommet og legg dere stille og se på film...kommer det fra S med et glimt i øyet som bare han kan ha :

   ...du er goood du mamman min... : )

Så var hele den ampre dagen glemt og jeg ble varm om hjertet : )

Av Rosa - 23 maj 2009 17:12

Nå skal jeg virkelig begynne... Har bare gjort alt og ingenting i dag...solt meg : ) til det begynte å regne...og egentlig fått utrettet noe som helst fornuftig. Men NÅ!! Nå skal dere få se ; )


PS...det er egentlig meg selv jeg prøver å gi litt arbeidslyst....og det virker vettu : ))

Av Rosa - 23 maj 2009 10:52

Man får masse inspirasjon av å surfe rundt på de forskjellige bloggene rundt omkring. Problemet er at jeg ikke alltid husker hvor jeg finner ideene... Men i allefall...dette er etter inspirasjon fra blogglandia : )

Norgesglas som har fått litt ekstra stash : )

Har funnet en måte å lage helt egne spesielle lys ; )

Det er ingen som har like....hvis de da ikke har gjort det samme med de samme serviettene som meg ; ) Blir nok mye lys-fixing framover : )


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards