Alla inlägg under december 2008

Av Rosa - 31 december 2008 09:24

Sitter her med en gedigen latte

 og kjenner at NÅ er jeg lei julepynt. Har lyst til å begynne å pakke bort jula i dag...men kanskje det er litt tidlig...?

Av Rosa - 30 december 2008 22:19

Hadde bare lyst til å vise fram en julegave som jeg fikk. Med fare for å tråkke noen på tærne, så var nok dette den fineste julegaven jeg fikk : )

Denne engelen har eldstemann vært ute og kjøpt en dag han gikk på senteret og ventet på at danseteningen skulle begynne. Han spurte hva jeg ønsket meg...men jeg svarte bare hva som helst. Og gjett om jeg var spent på å se hva han falt for; ) Denne får nok æresplassen i juletreet i mange år framover... : )

Av Rosa - 30 december 2008 21:27

Har hatt verdens lateste ettermiddag. Formen er fortsatt ikke på topp...har ligget i influensa/forkjølelse i jula. Og etter tidligvakter i går og i dag, blir jeg litt slakk. Etter middag har jeg blitt på sofaen med egenpleie ; )

Snuppa har hatt "hodebunnsmassasje" (les:slå børsten i hodet før hver greing) og frisering på meg...deilig : )

Av Rosa - 28 december 2008 23:15

Det er deilig med jul!!! Og jeg tar meg idet mange ganger når jeg sier: "dette er det beste med jula". Det begynner å bli mange ting etterhvert ; )


Samlingen vår av familie og venner på lillejulaften...det ringer liksom jula inn. Da koser vi oss stort, både store og små, og så senker julefreden seg til Grevinnen og Hovmesteren. Det er det beste med jula : )


Å stå opp på julaften etter å sovet lenge...lysene på treet er den eneste belysning...frokost og latte under pleddet på sofaen og Tre nøtter til Askepott. Det er det beste med jula : )


Grøt med mandel og SÅÅ forventningsfulle barn! Hvem får mandelen i år og hvilken pakke skal de velge hvis de får den...? Og lykken når det faktisk var tre mandler og alle får åpne en gave hver ; ) Det er det beste med jula : )


Når lukten av pinnekjøtt sprer seg i huset...og ungene er så og si sprekkferdige etter å åpne pakker... Det er det beste med jula : )


GAVENE så klart. Ungene venter tålmodig på tur og inni hver eneste pakke ligger det noe de har ønsket seg!! ; ) "Å akkurat sånn jeg ønsket meg"...taknemmelige barn... Også vi voksne liker pakker, og de beste er uten tvil de ungene selv har ordnet. Kjøpt, eller enda bedre, laget selv! Det er det beste med jula : )


Julebrunch hos mamma og pappa på 1.dag Det smaker enda bedre enn julemiddagen!!! Også sitte og kose seg, prate og diskutere gavene vi fikk...KOS!! Det er det beste med jula : )


Butikkene er stengt!!! Det er det beste med jula : )


Kose seg med ost og kjeks og rødvin så og si hver kveld, som ofte blir til natt før vi kommer oss i seng, mens vi ser en av alle filmene som går på tv i romjula. Det er det beste med jula : )




Av Rosa - 23 december 2008 19:42

De siste gjestene har akkurat gått...det har i ekte juletradisjon vært fullt hus her siden kl 12 i dag. Eller det har ikke vært fullt hele tiden, men folk har kommet og gått siden da : ) Både venner og familie kommer innom og spiser julekoldtbord og bytter julegaver. Det er vel 5 eller 6 året vi har gjennomført det nå...men i år laget jeg gjestebok for første gang. Og når jeg teller over hvem som har vært her, teller jeg 32 stk!!! Tenk at så mange tar seg tid til å komme midt i julestria. Setter STOR pris på dere alle : )

Jeg gleder meg allerede til neste år... : )


Nå er det snart klart for lillejuaften på NRK og hovmesteren og grevinnen ; )

GOD JUL alle sammen!!!


Av Rosa - 22 december 2008 22:25

Bordet er pyntet...maten er klar. Gjestene kan komme : ) I morgen vel og merke... Nå er det tid til litt avslapning

Jeg gleder meg... : )


Av Rosa - 21 december 2008 22:54

Vi lot forresten julestri være julestri idag, og ble med ut i skogen. Noen venner hadde invitert mange av sine venner til juletrehogst idag. Helt deilig med en dag ute i frisk luft.

Kokte med oss kakao også grillet vi på bål, og så hentet vi...ikke bare ett...men tre juletrær ; ) Vi hadde med en kompis av eldstemann, så de sagde seg hvert sitt lille tre som de skal ha på rommet også hogg vi ett stort ett.

Av Rosa - 21 december 2008 22:22

Har laget brente mandler i kveld...igjen...det var tredje porsjonen på bare noen dager. Jeg lager og gir bort...lager og gir bort...og ok da, spiser noen selv også da. Ganske mange faktisk, hvis jeg skal være helt ærlig ; )

Veldig fort gjort og kjempegodt snadder : )

Først ristet jeg mandlene i stekeovnen på 200gr i 10 min.

Blandet 0,5dl vann med 150gr sukker i en kg. Kok opp...og ha så i de ristede mandlene. Rør rundt hele tiden. Når vannet har fordampet blitt sukkeret i kjelen "grått" på en måte. Det legger seg rundt mandlene som en slags grå masse....da er det om å gjøre å være tålmodig og ikke se bort ; )

Neida...bare fortsett og røre, for nå smelter snart sukkeret igjen og blir til knekk som legger seg på mandlene og de blir fine og glaserte.

Helt til slutt...når sukkeret har smeltet igjen...har man oppi 1ss smør som skal smeltes. Rør hele tiden i mandlene.

Hell godiset over på en plate med bakepapir og fordel dem utover. De må deles på for ellers klistrer dem seg sammen ; )

Dette er skikkelig skikkelig godt altså : )

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards