Alla inlägg under november 2008

Av Rosa - 30 november 2008 15:09

Vi har begynt julebaksten...og det gjør vi hver dag nå. Og det må vi visst fortsette med også, for det minker veldig i kakeboksen mellom hver ladning....

Så hvis det skal bli igjen noe til jula virkelig setter inn...er det bare å stå på unger ; )

Nå er det julegatetenning som står for døren...

Av Rosa - 29 november 2008 21:02

Åååå...tog du han... : )

Har strikket min første gris i kveld. Morsom tv-strikk. Ble så inspirert av denne grisefamilien...


Denne legger seg ikke så hardt rundt midjen heller...


Av Rosa - 29 november 2008 08:29

Ja tenk det er første søndag i advent i morgen : ) Jeg sto opp tidlig, for ha morgenen alene. Det blir en like travel dag idag. Må fortsette å male soverommene til ungene også er det julemarked for eldstemann idag. Også MÅ det jo pyntes litt til adventstemning her...og det var det jeg tenkte å gjøre i min stille morgenstund. Men jeg rakk neimen ikke å lage meg en kaffe engang før det poppet opp med bustete små ; ) Så nå er det fullt liv med Disney channel på tv og liv og røre. Må nok stå opp enda tidligere enn som så : )

På julemarkedet skal 6klasse selge det de har laget på elevbedriften som jeg har skrevet om før...og det blir kjempespennende. Gleder meg til å se : )

Ha en fin lørdag alle sammen : =)

Av Rosa - 28 november 2008 08:04

...nye muligheter ; )

Skal ut på tur idag, en liten grensehandel må gjøres før jul. Nå skal det fylles i fryser og vinhylle...


Må kanskje ta med strikkepinner og garn, så ikke kjøreturen er bortkastet tid... ; )

Av Rosa - 27 november 2008 22:56

Jeg tenkte liksom at jeg skulle få så god tid til blogging og hyggelige ting nå som jeg har fri noen dager... Men dagen i dag har gått i hundre!!! Har egentlig først nå satt meg ned og slappet av. Har tatt et glass rødvin også...må jo unne seg litt kos nå som det er helg...he he...

Det har vært en fin dag altså...misforstå meg rett...med kjøring hit og dit av unger, laget middag til hele gjengen her og vi har tilogmed bakt litt pepperkaker : )

Men her om dagen lagde jeg en spansk favoritt. I sommer, da vi var i Spania, var vi på tivoli...og der solgte dem chorros, der vi i Norge selger sukkerspinn. Og jeg tenkte da som alltid når jeg får noe nytt, at dette må da gå an å lage ; )

Også fant jeg tilfeldigvis oppskrift på det i denne boka her...

Det så like innbydende ut som jeg husket det : )

...og da var det bare å sette igang...

Det ble en ganske klissete deig..

Fikk klint det ned i sprøyteposer og trykket ut ormer av deig...rett ned i frityrgryta...

Ser kanskje ikke så fristende ut enda...men...

Sånn her ble de...og de smakte AKKURAT sånn som i Spania ; )

I hvertfall ble de et veldig godt alternativ...siden vi ikke er i Spania...eller skal dit med det første ; )

Hvis noen vil ha oppskriften, gi meg et pip. Jeg tenkte jeg skulle legge ut bilde med oppskriften rett fra boka, men så slo det meg at det kanskje ikke er lov ; (


Av Rosa - 26 november 2008 22:55

...er det å ha fri ; ) Jeg liker å jobbe, bruker hodet på en litt annen måte enn hjemme kan man si. Men du verden så deilig det så er med fri!! Etter tre 7-19 vakter, hvor jeg er totalt fraværende hjemme (får jo ikke fulgt med på noe i sånne dager) nyyyter jeg nå at det er helg. Ja jeg vet jo at ungene skal på skole og barnehage et par dager til, men JEG har fri. Må ikke forte meg i seng, for å orke å stå opp i morgen...kan bare fortsette andre runde med mamma mia og blogging en stund til ; )

...eller kanskje jeg skal begynne med julegaveinnpakning...klesvask o.l rekker jeg vel å ta i morgen : )


Av Rosa - 26 november 2008 06:25

Guuud så trøtt. Har jobbet 2 laaaaaaaange dager, he he...12 timer syns jeg er lenge hvertfall...og nå har jeg èn sånn igjen. Men så er det HELG. Langhelg faktisk...

Teller timer allerede....kan hende det blir en lang dag da ; ) ; )

Men jeg har jo en avtale med maling og malerkost å se fram til...

Av Rosa - 25 november 2008 21:36

På fredag skulle elektrikerene komme og gjøre seg ferdig. MEN når de er ferdige så er det enda en god del som mangler...som å få strøm i kablene og innhold i sikringskapet ; )...ja ja bagateller...

Men for å få gjort seg ferdig da, så måtte boden vår ryddes...

Ja jøss...ikke noe problem. Vi har bare den ENE boden og som det vises veldig tydelig. Den er OVERFYLT!!! Men det var bare å brette opp ermene og med godt samarbeid fikk vi pakket om og flyttet på sko, vinterklær, soveposer og div annet man har i boder...

Og vips : )

Så gikk det an å legge ledninger dit de skulle...

Og da var det mulig å gjøre seg ferdig med snekring og panel (ihvertfall nesten). Noen rom er klare hvertfall, så vi har begynt å male!!!

Og det blir hvitt. Både tak og vegger blir hvitt. Det blir så lyst og fint, og så blir det mye lettere å stashe med farger både i puter og tepper og bilder : )


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards