Alla inlägg under juni 2009

Av Rosa - 25 juni 2009 22:38

Sekken er pakkert, barnevaktene er på plass...de skal få ansvaret for tre barn, 5 puser, en tørst tomatplante og masse blomster og krydderplanter...og vi tar et glass rødvin på terrassen for å roe nervene ; )

I morgen går turen til Stavanger... Vi skal på egotur! dvs bare oss voksne uten barna. Det er ytterst sjelden det skjer, men tror det skal bli godt nå. Og i hvertfall på en tur som denne.

I morgen står det bare sol og utepils og VM i beachvolley på agendaen...og litt musikk på kvelden håper jeg : ) På lørdag går turen videre til Bergen og Osøren jazz og bluesfestival. Blir helt konge tror jeg. Og går det an å ha bedre værprognoser!!!?

Men nå må det til med noen timers søvn...flyet går kl 07 imorgen tidlig. Vi skal da ha full utnyttelse av helga må vite... : )


Av Rosa - 23 juni 2009 08:24

...når jeg kan sende ungene på skolen i shorts!! Det ble bare èn dag dette skoleåret, men vi rakk det så vidt ; )

...når vi ikke trenger ta inn putene til hagemøblementet om natten ; )

...når uteblomstene roper etter vann om kveldene ; )

...luppiner i alle grøftekanter ; )


Hva er sommer for dere...??

Av Rosa - 22 juni 2009 22:06

På lørdag SKULLE jeg gjøre noe kreativt. Hadde bestemt meg for å la hus være hus og klippe og lime litt i stedet.

Til 17mai kom 9-åringen min hjem med 17-mai "blomster" eller sløyfer om du vil. De var laget på samme måte som de blomstene som var dekorasjon på markedet på skolen for noen uker sider. Så da ble det sånne denne lørdagen.

I dyyyp konsentrasjon ; )

Alle som følger litt forskjellige blogger, vet vel at det er lappe-mani rundt omkring i blogglandia. Og da Kardemomme fikk se den tunikaen jeg har på meg her...kjøpt på opphørssalg for 29 kr for noen dager siden...var det nesten så den ble deler i et lappeteppe ; ) He he...nei så ille var det ikke, men når jeg går lei den skal du få den til stoff-kurven din, Kardemomme : )


Så tilbake til papirblomstene...

Sånn ble mine første, og snuppa mi har tinget på dem allerede. Vil ha dem i vinduet sitt sier hun...

Og hvis noen vil vite hvordan...så ligger framgangsmåten her...

Av Rosa - 22 juni 2009 21:50

Tiden går så fort og happenings står i kø, så jeg rekker jammen ikke å skrive om det fortløpende jeg ; ) Og nå som ENDELIG sommeren har kommet, MÅ jeg jo steke meg litt i varmen også. Og jeg har jo faktisk ferie!! Og mannen og jeg skal på en aldri så liten ferietur uten barn til helga : ) Jeg gleder meg egentlig veldig...det er bare så sinnsykt synd at man få fly for å gjøre sånne turer. Klart man kan kjøre bil, men da trenger man jo minst 2 dager ekstra, og da blir DET gærnt. For SÅ lenge kan jeg ikke være borte fra ungene ; ) Ikke lett det her. Men jeg ser fram til tur!!


Før helgen, på fredag...etter 5 tidligvakter og en uke med full fres med avslutninger og lignende, hadde en mamma i klassen til eldstemann trommet sammen til vin-kveld med ost og kjeks...


Måtte bare presisere at jeg var litt sliten FØR jeg dro dit, for jeg var ikke noe mindre sliten da jeg dro hjem ; ) Følte i grunn at jeg har tålt et par tre glass med vin bedre før...

Men utrolig hyggelig kveld. Masse latter og tøys...og mye god ost. Det er deilig med sånne sammenkomster. Også er det jo et stort pluss å bli bedre kjent med mammaene til klassekameratene. Litt enklere å ta opp ting med hverandre hvis det skulle være noe...


Av Rosa - 21 juni 2009 08:16

Jeg har endelig fått kjøpt meg iPod. Har lurt vel og lenge på om det skulle bli en iPod nano eller om jeg skulle gå for en billig løsning på Clas Olsson eller noe...

Men det ble ordentlig ved første forsøk for en gangs skyld : ) Og er veldig glad for den. Nå blir løpeturene til en lek!!!

Og for at den ikke skal bli liggende å "flyte" i treningsbagen eller rundt om i huset (det er nemlig mange ivrige lånere på den), så fant jeg en liten veske som passet helt supert : )

Og siden spilleren ble sølvgrå...så måtte veska væra rosa ; )


Av Rosa - 19 juni 2009 17:29

Nå er det sofaen som gjelder en times tid, med musikk på øret og Bolig Liv. Etterpå er det tid for å være sosial...mammakveld med ost og kjeks og vin. Det blir helt sikkert veldig koselig : ) selv om jeg akkurat nå godt kunne tenkt meg å krype under pleddet og sovne...


Av Rosa - 19 juni 2009 05:59

Sitter her med frokosten min. Klokka er bare seks, så det er heeelt stille i huset...nei forresten, det er det jo ikke, kattene er våkne, og med to store og tre små, er det voldsomt til liv så tidlig på morgenen ; ) Men sånn ellers er det stille. Og ute er det sol : )) DEILIG!! Jeg skal ha en siste tidligvakt nå, så er det langfri. Og litt ferie. Det er jeg HELT klar for : )

Av Rosa - 16 juni 2009 21:30

Forrige uke hadde jeg seinvakter...og dermed fri på fredag. Den dagen tenkte jeg å bruke på litt oppfrisking av hus, for å gjøre det hyggelig til helga. Men så satte jeg igang i stua, å rydde og vaske og flytte om på litt møbler...helt til ALLE møblene var flytta på.

Det har vært sånn som dette leenge, så det var virkelig på tide med en liten oppgradering.

Blææh... Alt for mye møbler i ett rom...

Og så...med litt hjelp av mannen på fredag kveld...etter taco ; ) fikk vi alle møblene på plass der jeg ville ha dem.

Trodde jeg...helt til jeg så disse etter bildene...

Det er SÅ kjedelig her!!! Grått og hvitt og UTEN farger!!

Så igår var jeg faktisk på shopping : )) Og så ble alt så meget bedre, selv om jeg brukte noen kroner på det.

Det var forresten halv pris på KID, så det ble slett ikke så ille.

Nye gardiner og nye fargerike puter med pong-pong kant : )

Blir jo glad bare av å se på den : ))

Det er fortsatt litt tomt på den veggen der...men ser for meg at en girlander av sydde vimpler kan bli fint der. Må bare lære å sy først ; )

Sofaen vurderte jeg lenge å legge ut på FINN, men synes det ble ganske bra der...nye gardiner her også forresten. Og bildene som er hengt opp ga ekstra liv. De er kule Odd Nerdrum bilder : )

Så selv om det tok litt tid med ommøbleringen og oppfriskningen denne gangen...har jeg blitt ganske fornøyd til slutt : ) ....eller slutt tar det jo ikke, blir sikkert litt mer stæsj, før jeg er helt fornøyd : )

Og det skapet jeg kjøpte på bruktbutikken for litt siden, har mannen lyst til å kaste ut...skjønner ikke det. Det er jo så fint ; )

He he...får se om jeg dumper over noe annet skatoll eller skap...kan jo si meg enig i at det kanskje finnes noe finere der ute ; )



Ovido - Quiz & Flashcards