Inlägg publicerade under kategorin Uteliv

Av Rosa - 24 augusti 2009 22:06

Jeg ombestemte meg. Delte innlegget allikevel. På lørdag morgen var det bare å pakke sammen et skift til hver, pluss litt nødvendig utstyr. Så satte vi kursen nordover mot fjellet. Mamma og pappa har bygd hytte på Kvitfjell, og nå var det på tide å ta en tur og se på den. Var så sliten at jeg hadde mest lyst til å bli hjemme...men du verden så glad jeg er for at vi dro!!

For snakk om rekreasjon!!!

Vi kom opp etter en helt rolig kjøretur. Ikke noe stress. Tok så mange tissepauser som var nødvendig...en matstopp og en tippestopp ble det også : )

"Sjekket" inn på hytta. Ungene utforsket både inni og utenfor...og så kunne freden og roen senke seg. Deilig!! Og fjellet er virkelig helt fantastisk om sommeren, så vi la ut på tur hele gjengen. Stort og smått. Vi skulle på toppen av fjellet. På toppen av Hestknappen. Turen tok oss en og en halv time. Og snuppa på seks var nok ganske sliten da vi var ferdige. men ikke værre enn at hun maste på den samme turen dagen etter. Så vi hadde to lange turer i deilig  frisk fjelluft, flotte farger og helt fantastik utsikt : )

Har lyst til å legge ut alle bildene jeg tok, men det går jo ikke. Så her kommer et lite utvalg...

En stav må man ha. Og alle ungene fant lett hver sin, og den var med. Hele veien...begge dagene : )

Her er utsikten fra toppen av Hestknappen. 1023 m over havet. Say no more : )

Mine tre barn i skygger : ) Syns det ble et kult bilde : )

Mellomstemann kommer nok aldri til å ble helt ferdig med steinalderen. Fant masse flotte steiner...og mommo måtte bære..he he. Neste gang skulle han ha med sekk sa han : )

Det kan fort bli kjedelig å vente på oss fra steinalderen. Da er det godt været er så bra at man kan duppe litt i mosen...

Vi ser fram til snøen der oppe og lange fine skiturer...MEN fjellet kan virkelig anbefales om sommeren også.

Og før vi setter på oss skiene...ser vi fram mot høstfargene!!

Av Rosa - 4 augusti 2009 11:16

Vi har vært på tur til nordvestlandet, ungene og jeg. Noen venner av oss flyttet dit i fjor, og først nå fikk jeg tatt meg såpass sammen at vi fikk reist til dem. Det er vel ingen hemmelighet nå at jeg ikke liker å fly, så vi bestillte togbilletter og dro oss avgårde. Istedet for en flytur på 55 minutter, besto turen vår av først en 3,5 timers tur herfra til Dombås. Byttet tog...og etappe to gikk gjennom Romsdalen til Åndalsnes. Tok 1,5 time. Derfra var det buss til Molde som tok litt over 1 time...og der ble vi hentet i bil og kjørte 1 time til Averøy. Så reisen vår tok ca 7 timer istedet...men for en FANTASTISK tur.

Nå skjønner jeg at folk fra HELE verden kommer for å se norsk natur. Det må være noe av det vakreste : ))

Fra togvinduet gjennom Romsdalen...

Romsdalen

Brua dere ser heter Kylling bru. Ett utrolig byggverk av en bru. Bygget stein for stein : )

Hva kan man si...

Det var nesten som en guidet tur gjennom hele dalen...men husker desverre ikke halvparten av navnene på fossefall og bruer ; )

Trollveggen!!

De tre toppene på fjellet i midten heter noe sånt som Biskopen, Kongen og Dronningen...

Sånn var været HELE veien...rett og slett PØSREGN : )) Men men...vi koste oss med lesestoff, hekling og musikk : )

Av Rosa - 4 juni 2009 08:37

Eller dagene! skal man vel kanskje si. Denne vinden gjør jo at det nesten ikke går an å være ute : ( Men men...jeg klarer å finne på noe inne også jeg...så det skal ikke stå på det! ; )

Nå er endelig humøret litt stabilt igjen og energien kommer sigende. Jeg begynte på prosjekt kjeller igår, og der har jeg nok jobb resten av året!! He he...riktig så ille er det kanskje ikke, men det er jammen ikke langt unna. I går ble det 4 banankasser med lopper og èn søppelsekk med søppel...og enda ser det ikke ut som jeg har begynt der nede ; )

Så jeg bretter opp ermene og fortsetter idag : )

Av Rosa - 10 maj 2009 14:30

Da er andre byggetrinn også over....og tredje og faktisk : ) Gjenstår bare resten, men det har blitt SÅ bra hittil!!!

Den andre plattingen utenfor verandadøra vår...med trapp ned til den første. Og trappa ble AKKURAT sånn jeg ønsket : ) Med plass til blomster og lykter.

Her er plass til mange...

Loppe-møblene vi kjøpte : ) Skikkelig slitne puter...falmet av solen, men kjempegode å sitte i

Veggen betegner jeg som tredje trinn, og den ble ferdig i går. Så nå gjenstår bare rekkverk på resten også en lang bred trapp ned fra plattingen og ned på grsset. I morra kanskje...?

Av Rosa - 5 maj 2009 16:49

...må vi jo også ha ; ) I hvert fall gulrøtter. Det ble med det foreløpig...

Pappa graver ut hagen...

Mens snuppa gjør seg klar ; )

Av Rosa - 4 maj 2009 20:03

Først av alt: Pcen min har konka!! Og det er sinnsykt irriterende... Nå har vi liksom èn pc på fem stk. Ikke lett å komme til da. Også er jo ikke pcen til mannen min sånn som min...så da sitter jeg og freser da, når jeg skal laste ned bilder ; )

Ja ja...nok om det...

Vi var en tur på Plantasjen i går...for å friske opp den nye terrassen litt. Også har jeg så lyst på Magnolia tre...så det tenkte seg også se etter.

Kjøpte MASSE blomster...synes jeg når jeg var der. Men når vi kom hjem og fikk det i potter var det jammen ikke rare greiene..he he..men det er jo en start, så får vi plante litt mer til helga kanskje ; )

Her er samlingen...og jada...det blir visst lilla som blir fargen i år : )

Dypt konsentrert...ikke lett å åpne frøposer...i hvertfall ikke MED arbeidshansker ; )

Det er flott med god hjelp. Jeg plantet blomstene over i store potter, og snuppa satte frø til krydderplanter.

Jeg bruker jo å bruke bare margeritter...men de hvite fine hadde ikke kommet enda, så da ble det spanske istedet. Fine de også da : )

Veldig fine egentlig...

Dette vet jeg ikke helt hva er for en blomst...men jeg håper den kan vokse seg stor nedover...på en måte...

Også så klart den obligatoriske...LAVENDEL!!! : )) Det lukter så godt : 0)

Av Rosa - 27 april 2009 08:11

Det var blitt veldig mye grønnere på bare 14 dager litt lengre sør. Masse hvitveis og kløver ( eller noe, vet egentlig hva dette er for en blomst)

På lørdag våknet jeg tidlig og solen sto allerede høyt på himmelen. Det var kaldt i lufta, og det var best å holde seg i sola...

Ungene og jeg gikk ganske tidlig ned på stranda for å bygge sandslott. Det ble til at de bygde og jeg fotograferte, men det viktigste for dem er bare at man er med...

Nydelig idyll. Helt stille på vannet og alt rundt speiler seg i vannskorpa : )

Som dette huset f.eks...kult ikke sant ; )

Utover dagen varmet solen MYE. Jeg satt i flere timer med heklerutene mine og sanket fregner ; ) Deilig!!

Av Rosa - 25 april 2009 07:35

Vi pakket og dro avgårde ganske tidlig igår. Bestemte oss for å ta det rolig nedover...ikke stresse. Så vi hadde et par stopp på den 2,5 timer lange kjøreturen : )

Noen rutiner må man ha...så vi stoppet som vanlig på rasteplassen vår og kjøpte pommes frites. Men de to minste ungene ble mer opptatt av å plukke blomster enn å spise : )

Nydelige vårfarger...

Masse hvitveis...er det ikke flott...?

Et sånt her skilt sto på rasteplassen vår. Det sier vel det meste...burde hatt et sånt skilt på Gardermoen også ; ) som virkelig sier det i klartekst!!

Så etter et par kosestopp og handling av mat og diverse var vi da endelig framme på hytta på ettermiddagen. Kald vind, men et fantastisk vær : )

...og da må man nyte...

Mannen ser ut til å nyte han også : )

Har ikke ord på hvor deilig jeg synes det er å være her : )