Alla inlägg under november 2008

Av Rosa - 15 november 2008 13:55

Å være liten og få med seg alle detaljer ; ) Vi satt i går kveld og koste oss i sofaen...og tven var på. Så blir det noe snakk om USA , og da utbryter snuppa mi.

"Nesten alle de voksne i barnehagen skulle til USA i dag"

"neeei" sier jeg"...det tror jeg ikke"

"JOO" sier hu og ser på meg med store øyne, totalt overbevist.

"...skulle ikke de til Kvitfjell da..." spør jeg

..."jo det var det ja"...


Bare detaljer ; )

Av Rosa - 15 november 2008 13:37

I går kveld igjen var det sånn flott måne! Jepp...har litt dilla på månen, og jeg blir SÅ frustrert når jeg ikke får tatt ordentlig bilde av den. MÅ ha nytt kamera med linse og greier...

Gjorde ett nytt siste forsøk, FØR det ble helt mørkt...

...men jeg kommer jo ikke nær nok...har ikke nok zoom!!! Æsj

...mem men...eller som Petter Solberg sier...but but...jeg får vel bare fortsette å nyte månen live da : ) : )



Av Rosa - 14 november 2008 09:04

Elektrikerene har kommet!!! Juhuu : ) Håper de blir ferdig i dag, så det kan paneles i helga. Og da er det min tur!! Da skal ermene brettes opp og malerkosten skal fram.

Vi skal ha liggende panel på alle veggene og den skal MALES! Litt av en jobb...jeg vet...men tror det kommer til å bli knallfint : )

 Så på tross av regn og ruskevær er det en helt super fredag ; ) ; )


P.S en annen ting...jeg er litt nysgjerrig på hvem dere er, dere som leser her  : ) Telleren sier ca 60 hver dag...og jeg tar veldig gjerne imot en liten hilsen fra dere : )


Ha en fiiin fredag : )

Av Rosa - 13 november 2008 21:18

Har vært ute og gått tur i kveld....det var kaldt og månelyst. Såå deilig med  en sånn tur før man kryper opp i sofaen med strikkepinner og garn : )


Av Rosa - 13 november 2008 18:17

Eldstemann har dratt på skoleball i kveld. Skikkelig pyntet og greier...

Det skulle være helt på ordentig ; ) Med matservering...og polonese og dans. Lærerene skulle servere maten. Bare litt synd det er så skjevt fordelt av gutter og jenter i klassen...så flertallet av guttene har fått en gutt til bord-"dame"...men men...bagateller ; )

Jeg kjørte ham bort, med kamera i lomma...tenkte jeg skulle leke paparazi. Men neida!! Fikk ikke komme inn. Ikke en liten titt engang!!!

Vurderte sterkt å sniktitte på vinduene ; )

Nysgjerrig jeg...neeida... ; ) ; )

Av Rosa - 12 november 2008 21:23

I hvertfall for de som er LSK fan ; ) Har begynt å strikke julegaver i dag...så får jeg bare håpe de faller i smak.

Dagen i dag har vært sånn rimelig sløv. Har hatt 2 nattevakter og da er jo greia å snu tilbake så fort som mulig. Så jeg sov ikke så lenge, men  man blir ikke så veldig effektiv må jeg få si.

Men ungene og jeg har begynt å pakke inn julegaver...litt tidlig, men de som er ferdig er det jo bare å få gjort helt klar.

 Men med god hjelp går det jo unna da...NOT...men det er koselig da : )

MEN det skal liksom være julemusikk til når man sitter og pakker inn, og det syns tilogmed jeg det er litt for tidlig med...


Har laget litt lett kveldsmat her til mannen og meg...skulle EGENTLIG ikke ha noe (julebordsesongen står jo for tur)...men er ikke vanskelig å be, når mannen spør om vi ikke skal ha litt mat ; )

Det ble bruchetta og ett glass rødvin...rødvinen tror jeg blir sovemedisin da men...

Jeg har tatt grovt brød og stekt  lett i god olivenolje og presset hvitløk i stekepanna.

Så smurte jeg på pesto på skivene. Hadde på ruccola salat.

Kuttet tomater og rødløk i små biter og blandet i olivenolje og litt fruktig balsamico. Hadde tomat/løk blandingen oppa ruccolasalaten.

Yammi!! : )

...også innbiller jeg meg at det er LITT sunt også... : )



Av Rosa - 10 november 2008 14:02

Det har vært et helt fantastisk deilig drittvær her idag : ) Det regnet vannrett på morgenen og det lå greiner og kvister etter nattas blåst. Det er egentlig typisk innevær, men du verden så deilig det er å være ute i sånt vær også!! ; )

Og så på toppen av det hele, hentet jeg en pakke på posten i dag...

Og det var fra Tant Grön!! For leenge siden var det et innlegg som het "pay it forward"...skal jeg være ærlig hadde jeg glemt hele innlegget...

Men desto morsommere!!!

Mannen var med i bilen da jeg hentet den på posten og lød omtrent som dette...: åååå, jeg har fått pakke!! Se da så kuult, har fått pakka altså.

Og mannen (ler): Herregud...grow up liksom : ) : )

Jeg tar nok litt mer av når det gjelder pakker enn han. Tar nok litt mer av sånn generellt enn han...he he...

Men pakker er MORO, kan ikke noe for det...og jeg syns det er like moro å gi bort også.

I den rosa pakken lå disse metall "tagsene"...fikk med et tips på kjøpet, til hva jeg kunne bruke de til. Vent og se ; ) Røde vimpler med prikker og et Living blad lå med som ekstra gaver. Er det rart man tar av!!?

Bladet har blitt nøye pløyd allerede...et blad i min smak med masse ideer og bilder i alle mulige farger. Leste det sammen med lunsjen, som måtte vente til ETTER at pakken var åpnet og bilder var tatt : )

Av Rosa - 8 november 2008 20:08

...heilt te sola står opp... eller noe i den duren.

Eldstemannhar fest i kveld. Han hadde bursdag i august...før skolen begynte...og det har liksom aldri blitt helt tid til kameratfeiring. Så da lagde vi likegodt en fest...3 måneder etter...og jammen vanket det  gaver også gitt.. ; )

Jeg har kost meg på kjøkkenet i dag. Han ville nemlig ha tapas...og da blir det det. Ganske så barnevennlig sådant.

Her stikker jeg ut mini-hamburgere og mini-pizzabunner...

 

Hamburgerne ble nok den største suksessen...alle synes det var kult å kunne spise en HEL hamburger i èn bit : )


...og ellers lagde jeg mini-pizzaer med ost og skinke, små tacotrays med kjøttdeig, ost og mais...og pommes frites ved siden av.

Da sønnen var nede for å hente mer brus, spurte jeg om de andre likte maten...?

"Ja...og vet du hva...de sitter og koser seg. De spiser ikke opp ALT på èn gang liksom..."

Det må vel være en kompliment eller... ; )

Og mens gutta koser seg oppe med mat og film, har jeg laget tacoform til meg og mannen.

Det er etter en oppskrift jeg har fått av en god venninne...som forøvrig har flytta!!...æsj...

Men retten består av

1pk philadelfia ost i bunnen av en ildfast form

1/2 kilo kjøttdeig blandet med 1pose chiliconcarne-eller taco pulver og    1boks hermetiske tomater 

På toppen skal det være revet cheddar-ost.

Gratineres i ovnen i ca 20 min

Vi var så sultne at jeg glemte å ta bilde før vi forsynte oss ; )

Serveres med nachos-chips



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards